info@OxfamIntermon.org | 902 330 331 | 933 780 165

25/01/2012

Reacció d'Oxfam Intermón a l'anunci del president del Govern de suport a una Taxa a les Transaccions Financeres

(c) Marisa Kohan/Oxfam Intermón

Robin Hood demana davant del Congrés que la crisi no la paguin els de sempre.

(c) Marisa Kohan/Oxfam Intermón
Espanya ha de continuar en el vagó que impulsa la implantació d'aquesta taxa a la UE ia nivell global

Oxfam Intermón considera coherent i responsable que el nou Govern d'Espanya recolzi una Taxa a les Transaccions Financeres (TTF) tal com va anunciar ahir Mariano Rajoy durant la visita del president francès. Espanya ha de continuar en el vagó  que impulsa la implantació d'aquesta taxa a la UE ia nivell global, especialment després de les retallades de les últimes setmanes, que han deixat sense el finançament necessari a les polítiques socials i de desenvolupament. És essencial que el sector financer, en l'origen dels desequilibris del sistema econòmic, suporti també l'esforç i contribueixi a la recuperació.

No obstant això, a l'organització li sorprèn que el president Rajoy no hagi definit si Espanya se sumarà a la iniciativa de Sarkozy de portar-la a la pràctica immediatament si no s'aconsegueix l'acord definitiu a nivell de la UE el proper 30 de gener.

"Les dues qüestions clau que Rajoy ha deixat sense respondre són: si el Govern es va a escudar en un futur acord global per no actuar ara, i si els abundants recursos que es poden aconseguir amb la implantació d'aquesta taxa es destinaran a la lluita contra la desigualtat i la pobresa, per tal de beneficiar als que més pateixen les conseqüències de la crisi econòmica a casa i en els països en desenvolupament ", afirma Ariane Arpa, directora general d'Oxfam Intermón.

És important recordar que el document final de la passada cimera del G-20 a França ja recollia la necessitat de lligar aquesta taxa al compromís d'ús per a polítiques socials i que el nostre país va ser un dels majors impulsors d'aquesta mesura juntament amb França i Alemanya.

Una taxa Robin Hood (tal com l'hem batejat centenars d'organitzacions de tot el món que ens hem mobilitzat a favor de la seva aplicació) de tan sols un 0,05% en les transaccions financeres internacionals, podria recaptar uns 300.000 milions d'euros addicionals per lluitar contra la pobresa i les conseqüències del canvi climàtic.