16/09/2013

Els inversors pressionen la indústria de l'alimentació a augmentar urgentment la seva transparència

Les noves puntuacions evidencien una lenta millora en les polítiques de les empreses d'alimentació

Rere la marca forma part de la campanya CREIX d'Oxfam que busca ajudar a construir un món en el qual totes les persones tinguin prou aliments.

La puntuació d'algunes empreses, com Nestlé, Unilever, Coca-Cola, Danone i General Mills, ha millorat lleugerament, però cap empresa aconsegueix un resultat d '"aprovat" a nivell global.

Un total de 31 grans fons d'inversió, que gestionen 1,5 bilions de dòlars d'actius, han fet avui una crida als gegants de la indústria de l'alimentació perquè millorin les seves polítiques relatives a les seves cadenes de subministrament i la transparència. En una declaració compartida amb les principals deu empreses d'alimentació i begudes del món, els inversors han expressat el seu suport a la iniciativa d'Oxfam, Oxfam Intermón a Espanya, 'Rere la marca' i insten a les empreses a fer més per reduir els riscos socials i mediambientals en les seves cadenes de subministrament.

"A causa de la falta de transparència en el sector, resulta difícil avaluar exhaustivament el risc i les oportunitats que recauen sobre les nostres empreses en les seves cadenes de subministrament", afirma la declaració de Calvert Investments i signada per inversors com  F&C Asset Management, BNP Paribas Investment Partners i Aviva Investors. Els fons d'inversió s'han compromès a treballar amb les seves empreses per aconseguir canvis en les polítiques de les empreses d'alimentació i begudes. "Les dades demostren que hi ha una necessitat urgent que es produeixi una millora significativa en tot el sector . "

Aquesta carta ha aparegut sis mesos després del llançament de la taula de puntuacions 'Rere la marca' d'Oxfam, que puntua a les empreses d'alimentació i begudes en relació a les seves polítiques i els insta a augmentar els seus esforços per prevenir la fam i la pobresa i per protegir el medi ambient. Oxfam ha anunciat avui la segona actualització dels rànquings, que mostra les petites millores que les empreses han portat a terme en les seves polítiques . La puntuació d'algunes empreses com Nestlé, Unilever, Coca -Cola, Danone i General Mills ha millorat lleugerament, però cap empresa aconsegueix un resultat d '"aprovat " a nivell global .

Steve Waygood, director d'inversions en Aviva Investors , empresa britànica de gestió de carteres de fons, ha afirmat: " La taula de puntuacions és una valuosa eina que permet identificar les àrees de risc en les cadenes de subministrament de les empreses i comparar diferents esforços per mitigar aquests riscos. ( ... ) Els primers passos que estan donant algunes empreses són encoratjadors, però esperem veure més mesures i un major compromís de tota la indústria. "

Augment en les puntuacions des de febrer:

Unilever i Nestlé : 7%
Coca -Cola : 5%
Danone: 4%
Mondelez : 2%
Mars i General Mills : 1%
PepsiCo , Associated British Foods ( ABF ) i Kellogg 's: Sense canvis

Entra a (en espanyol) http://www.behindthebrands.org/es/calificaciones

Alguns dels canvis que han portat a l'augment de les puntuacions:

Nestlé reconeix ara de manera més exhaustiva els drets sobre la terra i és la primera empresa de les '10 Grans 'que dóna suport al Consentiment Lliure, Previ i informat ( CLPI ) de les comunitats locals en les seves directrius per a proveïdors a l'hora de proveir-se de sucre , soja , oli de palma i altres matèries primeres. El requisit de l' CLPI pot ajudar a pressionar als proveïdors perquè evitin l'acaparament de terres i respectin els drets de les comunitats locals quan negocien l'adquisició de terres a gran escala .

• Els Principis Rectors d'Agricultura Sostenible de Coca -Cola ara inclouen polítiques que exigeixen als proveïdors que abordin millor la contaminació de l' aigua , la biodiversitat i les emissions de gasos d' efecte hivernacle, el que ha derivat en una lleugera millora de les puntuacions de l'empresa en matèria d'aigua , terra i canvi climàtic .

• La puntuació d'Unilever pel que fa al tracte a les dones en les seves cadenes de subministrament ha augmentat de 3 a 4 gràcies a l’adpoció dels Principis per a l'Empoderament de les Dones de les Nacions Unides i pel seu compromís de realitzar avaluacions d'impacte sobre el proveïment de matèries primeres en què les dones tinguin un paper clau.

Associated British Foods, General Mills i Kellogg's segueixen al final de la classificació, mostrant pocs signes de progrés.

Judy Beals, responsable de la campanya ‘Rere la Marca' d'Oxfam, ha afirmat: "És important reconèixer el notable esforç que estan duent a terme algunes empreses per abordar grans reptes en la manera en què operen , però seran necessàries una atenció i una ambició molt més grans per aconseguir solucions duradores per a les comunitats . ( ... ) Algunes empreses estan començant a sumar-se al capdavant de la cursa , mentre que altres amb prou feines s'han situat en els llocs de sortida. Ara més que mai els consumidors i els inversors han de reclamar que les empreses actuïn amb més rotunditat per abordar l'impacte de la indústria en la fam i la pobresa . "

Bennett Freeman, vicepresident primer de Sostenibilitat, Recerca i Polítiques de Calvert Investments, ha declarat que "els inversors recompensen cada vegada més a les empreses que s'enfronten als reptes de la sostenibilitat en les seves cadenes de subministrament globals . ( ... ) Les empreses haurien de mostrar un progrés continu en la gestió del risc i les oportunitats , especialment en els mercats emergents i fronterers" .

L'actualització de la taula de puntuacions apareix precisament dues setmanes abans que Oxfam faci pública una nova i rellevant investigació que posa de manifest l'acaparament de terres en la cadena de subministrament del sucre dels principals gegants de l'alimentació i les begudes. Aquesta serà la segona gran acció des que va començar la campanya “Rere la marca. La primera campanya d'Oxfam sobre els drets de les dones va aconseguir nous compromisos en les polítiques de Mars, Mondelez i Nestlé per solucionar les desigualtats en la cadena de subministrament de cacau.

Documents relacionats