18/05/2011

Més de 16.000 estudiants de "Connectant mons" demanen a representants polítics que elaborin lleis justes per a les persones migrants

Una delegació destudiants ha presentat un manifest en el qual exposen  les seves denúncies, compromisos i demandes als representants polítics  en relació a la immigració.

Una delegació de 63 estudiants procedents de 15 ciutats espanyoles que han participat en la plataforma educativa d'Oxfam Intermón "Connectant Mons" ha transmès avui a representants polítics a l'Ajuntament de Barcelona la seva preocupació per la situació de racisme, marginació i desigualtat de drets i oportunitats que sofreixen les persones migrants, per la qual cosa ha demanat que "les lleis contemplin per a totes les persones espanyoles, europees i no comunitàries els mateixos drets principalment en l'àmbit laboral, sanitari, de condicions d'habitatge digne i de sufragi". Aquesta delegació representa als i les més de 16.000 estudiants que participen en "Connectant Mons"

Aquesta iniciativa, en la qual han participat Manel Vila, comissionat de Cooperació, Solidaritat i Pau de l'Ajuntament de Barcelona, Carles Campuzano, diputat de Convergència i Unió al Congrés dels Diputats i Raül Romeva, eurodiputat al Parlament Europeu per Iniciativa Catalunya Verds, s'ha emmarcat en l'acte de cloenda de la VIII edició de Connectant Mons, que aquest any, sota el títol ""Un món canviant, un puzle en construcció", ha reflexionat sobre la construcció de ciutadania en una societat intercultural.

Fruit d'aquest treball, els i les alumnes, que representen a més de 16.000 estudiants d'entre 6 i 16 anys, també han exigit "l'eliminació de la Llei d'Estrangeria española, atès que regula la vida d'una part de la població pel simple fet de tenir un origen, la derogació de la Directiva Europea del Retorn de les persones estrangeres i el tancament dels Centres d'Internament".

Per la seva banda, Francesc Mateu, director d'Oxfam Intermón a Catalunya i Andorra, ha ressaltat en l'acte que és "urgent afrontar els reptes que implica construir una societat equitativa, diversa i justa. Nosaltres estem disposats a això i esperem que els representants polítics donin les respostes adequades". En la mateixa línia, s'han manifestat els i les estudiants que han assenyalat que són conscients que "construir una societat intercultural és responsabilitat de tots i totes" i han assumit el compromís de treballar-ho a títol individual i collectiu.

Previ a l'acte de clausura, la delegació d'estudiants, juntament amb 18 professors i professores, han estat reunits a Barcelona els dies 16 i 17 de maig per compartir les conclusions finals d'aquesta edició de Connectant mons, finançada a Espanya per l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional al Desenvolupament -AECID- i la Fundació Santa María, en la qual han participat de forma telemàtica més de 16.000 escolars de 480 centres, d'una vintena de països. Aquesta diversitat ha convertit Connectant Mons en una plataforma de treball multilingüe on s'utilitza el castellà, català, anglès, italià, gallec, portuguès i basc.
Durant 7 setmanes, l'alumnat ha treballat aquesta proposta temàtica formulada sota el títol "Un món canviant, un puzle en construcció", amb la qual s'ha motivat els i les alumnes a identificar quines accions, tan individuals com collectives, poden contribuir a una societat més equitativa, diversa i justa.

Nota per a editors:

Connectant mons és un espai educatiu alternatiu que es desenvolupa a través d'una plataforma digital, que promou la participació i l'intercanvi entre estudiants de diferents realitats culturals, econòmiques i socials. El seu objectiu és iniciar processos de treballs cooperatius, participatius i democràtics a través de les noves tecnologies. L'activitat s'organitza en comunitats d'aprenentatge diferenciades per edats

La proposta va néixer a l'àrea d'Educació per a una ciutadania global d'Oxfam Intermón, el curs escolar 2003-2004, i ha abordat diferents problemàtiques socials com els drets laborals, el canvi climàtic i la pobresa. Les últimes sis edicions s'han desenvolupat en el marc del consorci "Connectant mons", format, al costat d'Oxfam Intermón, per les organitzacions Oxfam Itàlia (Itàlia), Inizjamed (Malta), CIDAC (Portugal) i CEP Alforja (Costa Rica), la qual cosa ha implicat la interacció amb escoles de tot el món.a.), CIDAC (Portugal) i

-Més informació sobre Connectant Mons:

-Fotos de l'acte de cloenda:

Contacte per a Mitjans de comunicació:
Oxfam Intermón
María Herranz Gete