11/07/2014

Les necesitats humanitàries augmenten a Gaza amb l’escalada de violència

Organitzacions amb les que treballa Oxfam a Gaza estan intentant respondre a l’impacte humanitari de l’escalada de la violència

Més de 100 persones a Gaza han mort pels atacs israelians i hi ha més de 600 ferits. Moltes de les víctimes són dones i nens. Moltes persones i serveis s’han vist empobrits i són particularment vulnerables a causa del continu bloqueig de Gaza, en vigor des de 2007.

La responsable d'Acció Humanitària d'Intermón Oxfam, Barbara Mineo, assegura que les organitzacions locales amb les que treballem han informat que les infraestructures de vital importància en aigua i sanejament han estat destruïdes o greument danyades pels bombardejos israelians. "Estem treballant per fer funcionar aquests serveis i la inseguretat no està dificultant que arribi l'ajuda", afirma.

Les organitzacions amb que Oxfam (Oxfam Intermón a Espanya) treballa a Gaza s’han vist obligades a suspendre la distribució de clor per potabilitzar l'aigua com a conseqüència de la violència actual. Mineo assegura que el 90% de l'aigua a Gaza ja no és segura per beure. S'ha tallat el subministrament d'aigua a unes 100.000 persones degut a que l'oleoducte del Camp de Refugiats Beach, i dos pous de la ciutat de Gaza han estat destruïts. "Les bombes d'aigua i plantes d'aigua podrien deixar de funcionar en pocs dies a causa d'un greu escassetat de combustible", afirma la responsable Humanitària d'Intermón Oxfam.

Un hospital recolzat per Oxfam, que ha tractat més de 50 víctimes dels atacs aeris israelians fins ara podria quedar-se sense combustible en els propers dies, cosa que dificultarà la realització d'operacions.

El director mèdic de l'hospital, Ahmed Maná, afirma: "Al voltant del 40% de les víctimes que hem tractat són nens, i moltes altres dones embarassades. El nostre personal mèdic està fent torns de 24 hores tant per la necessitat de com perquè és perillós anar-se'n a casa. Si el combustible no està disponible els propers dies, l'hospital es veurà obligat una deixar sense servei a unes 360.000 persones a Gaza. Aquest és el únic centre al nord de Gaza amb una unitat ginecològica especialitzada per a dones embarassades ".

Una clínica Mòbil recolzada per Oxfam, que proporciona atenció primària a milers de famílies al nord de Gaza, va suspendre ahir tots els seus serveis perquè les carreteres són massa perilloses per viatjar. Un centre de salut dirigit per una organització col·laboradora d'Oxfam a Beit Hanoun, especialitzada en l'atenció pre i post natal, va ser greument danyat i ja no està en les condicions per treballar. "estem donant suport a altres clíniques que continuen donant servei, però moltes es troben en zones on hi ha hagut atacs aeris molt durs i la població té por d'intentar arribar-hi", assegura Mineo.

La planta d’aigua que dona aigua a la meitat de la ciutat de Gaza està molt afectada: 25 milions de litres d'aigües tractades s'han abocat al mar, fet que augmenta la probabilitat de que hi hagi malalties provocades per la falta d'higiene. La previsió és que es trigui mesos en arreglar-se per complet.

Les organitzacions que col·laboren amb oxfam estan avaluant si poden distribuir més vals d'aliments a les famílies necessitades. Moltes persones tenen por d’anar a les botigues per comprar el més bàsic. Centenars d'Agricultors no poden arribar als seus camps. Mentrestant, l'ONU informa que almenys 32 escoles han estat afectades pels bombardejos, desenes de cases destruïdes i més de 2.000 danyades.

Coets palestins segueixen disparant contra Israel, causant danys en escoles i altres edificis. Diversos civils han estat ferits, al menys un de gravetat.

Oxfam fa una crida a totes les parts per acordar d’immediat un alto el foc i que es respectin el dret internacional humanitari.

Per a més informació, contactar amb:

Departament de Comunicació

Laura Hurtado