15/03/2017

Oxfam i la FNPI creen una beca de periodisme sobre temes de desigualtat

La Fundación Gabriel García Márquez para el Nuevo Periodismo Iberoamericano –FNPI- i Oxfam (Oxfam Intermón a Espanya) han unit esforços per convocar a una Beca de producció periodística sobre temes de desigualtat a Amèrica Llatina i Espanya.

Aquest any, en la seva primera versió, la Beca Oxfam FNPI s'enfocarà en la desigualtat de gènere i tindrà les inscripcions obertes fins al 26 d'abril per periodistes d'Amèrica Llatina i Espanya que hagin publicat treballs escrits sobre aquest tema.

Aquest any, en la seva primera versió, la Beca Oxfam FNPI s'enfocarà en la desigualtat de gènere i tindrà les inscripcions obertes fins al 26 d'abril per periodistes d'Amèrica Llatina i Espanya que hagin publicat treballs escrits  sobre aquest tema.

Un jurat format per Ana Pastor (periodista i presentadora del programa de TV de la Sexta El Objetivo), Eliezer Budasoff (editor de The New York Times en espanyol) i Jineth Bedoya (periodista de El Tiempo, Colòmbia) i avaluarà els treballs postulats i triarà un guanyador, que rebrà 5.000 dòlars per finançar la investigació i escriptura d'un nou text periodístic sobre desigualtat de gènere. En aquest procés, comptarà amb l'assessoria de Budasoff com a editor i el seu treballar serà publicat a The New York Times en espanyol.

El guanyador de la Beca, que es donarà a conèixer al juliol d'enguany, también seràr convidat al Festival Gabriel García Márquez de Periodismo a Medellín, on conversarà amb alguns dels jurats sobre el periodismo i la desigualtat com a part de la programació de l'esdeveniment.

D'aquesta manera, les dues institucions buscaran que periodistes dels dos continents donin a conèixer textos ja publicats sobre desigualtat de gènere, a mé d'incentivar-los a crear nous treballs que permetin fer visible aquest problema. Tant per la FNPI como per Oxfam, els temes relacionats amb la desigualtat són un eix fonamental i part d'un programa conjunt que comparteixen des de 2013.

“Cal explicar les desigualtats narrant bones històries, que emocionin i que informin, que commoguin i que aportin. Per això creen aquesta beca de periodisme amb la qual volem promoure bons treballs sobre desigualtat de gènere, que és una de les més preocupants, si és que és possible discriminar entre desigualtats", afirma Marcela Ospina, directora de comunicació d'Oxfam Intermón.

Por la seva part, la FNPI “entén el periodismo com un servei públic, per això decidim ser part d'aquesta iniciativa que busca promoure històries que revelin un problema tan present en la nostra regió com és la desigualtat”.

Més informació: