15/09/2018

Oxfam o organitzacions sòcies locals assisteixen a la 'força destructiva’ del tifó Ompong. S'activen els comitès de preparació de desastres

• Oxfam i organitzacions sòcies ja tenen preparats els materials d'auxili
  • Els danys més importants reportats fins ara tenen a veure amb les infraestructures, els cultius i els habitatges
Al menys 5 milions de persones que viuen a la trajectòria projectada de la tempesta es veuran afectades.

Els equips d'avaluació conjunta d'Oxfam (Oxfam Intermón a Espanya) i la seva organització sòcia a Filipines, Citizens 'Disaster Response Center (CDRC), han estat testimonis de la força destructiva de Ompong, conegut internacionalment com el Super Tifó Mangkhut. Els equips estan desplegats a Cagayan des de dimecres per proporcionar actualitzacions in situ i realitzar avaluacions ràpides de les necessitats. Els comitès de preparació davant desastres dirigits pels comitès del CDRC en Cagayan ja s'han activat.

Ompong ha tocat terra a Baggao, Cagayan a les 01:40 de la matinada (hora del Pacífic), amb forts vents i pluges torrencials. Actualment es dirigeix ​​cap a Apayao i Ilocos Nord, al nord de Luzón. El Consell Nacional de Reducció i Gestió del Risc de Desastres (NDRRMC) estima que almenys 5 milions de persones que viuen a la trajectòria projectada de la tempesta es veuran afectades.

El responsable d'Oxfam, April Abello-Bulanadi, ha enviat una actualització a les 05:07 a.m. des de la ciutat de Tuguegerao, Cagayan: "La situació és molt dolenta. Els vents estan udolant i podem sentir la força destructiva de Ompong. El sostre de l'hotel on es va reunir l'equip de resposta ha desaparegut. Som al tercer pis. Les parets i el sostre estan tremolant. Ha estat plovent sense parar. Ens estem preparant per avaluar les àrees properes al riu Cagayan, les costes del nord de Cagayan i el nord d'Isabela ". També han informat d'apagades i problemes intermitents amb el senyal dels telèfons mòbils. Els danys més grans reportats fins ara involucren infraestructures, cultius agrícoles i cases.

Oxfam i les seves organitzacions sòcies ja tenen preparats els materials d'auxili. Oxfam també s'unirà als equips d'avaluació i resposta dels socis locals, inclòs el Humanitarian Response Consortium (HRC), en els pròxims dies.

Maria Rosario Felizco, directora d'Oxfam a Filipines, afirma: "Estem preocupats per l'impacte de Ompong per les vides i els mitjans de subsitencia, especialment dels que estan a l'ull de la tempesta. Necessitaran amb urgència aliments, aigua potable, refugi i instal·lacions de sanejament. les comunitats necessitaran suport durant aquests moments de carència. Oxfam i les nostres organitzacions sòcies estan a punt per donar suport al Govern. Prioritzarem abordar les necessitats de dones i nenes durant la resposta d'emergència "

El Gobierno filipino informa que ha estado adoptando un enfoque dual, de abajo arriba y de arriba a abajo, para los preparativos de la emergencia, con una respuesta que ha ido escalando a niveles más altos de Gobierno a medida que se superan las capacidades locales. Felizco asegura: "Vemos los esfuerzos de las unidades del gobierno local afectadas para coordinar con el gobierno nacional, con un liderazgo continuo y sostenido. Oxfam se coordinará estrechamente con el Gobierno y otros responsables para garantizar que las necesidades inmediatas de los supervivientes se aborden de manera efectiva ".

Notes:

Tenim disponibles portaveus per entrevistes.

Més informació sobre la feina d'Oxfam a Filipines aquí

Contacte per premsa:

Eva Moure