23/12/2018

Oxfam preparada per donar resposta a les comunitats afectades pel tsunami a l'estret de Sonda a Indonèsia

Copyright: SEMI/AFP/Getty Images

Un grup de persones avalua els danys soferts per les seves cases a la platja de Carita el 23 de desembre, un dia després que un tsunami arrasés la zona.

Copyright: SEMI/AFP/Getty Images
La responsable d'acció humanitària d'Oxfam Austràlia, Meg Quartermaine, ha assenyalat que Oxfam i les organitzacions locals s’estan coordinant amb les autoritats d'Indonèsia i altres agències humanitàries per avaluar les necessitats humanitàries a l'estret de Sonda.

Oxfam -Oxfam Intermón a Espanya- està preparant la seva resposta humanitària per assistir a les comunitats afectades pel tsunami que va afectar les illes de l'estret de Sonda a Indonèsia la nit passada. De moment, s'ha registrat la mort de més de 200 persones i centenars de ferits.

S'estima que les comunitats costaneres de l'estret de Sonda estan entre les més afectades pel tsunami. L'Autoritat Nacional de Gestió de Desastres d'Indonèsia afirma que els despreniments de terra provocats per una erupció volcànica de la Muntanya Krakatoa poden haver causat les ones.

"Gairebé tres mesos després que un gran terratrèmol de magnitud 7.4 impactés la costa de Sulawesi a Indonèsia, causant devastadores onades de tsunami, les comunitats a Indonèsia s'estan despertant de nou davant la notícia d'un altre tsunami mortal", ha recordat Quartermaine.

"Les autoritats esperen que el nombre d'afectats augmenti, de manera que un equip d'avaluació d'Oxfam s’està dirigint cap a l'estret avui per recopilar més informació sobre el que ha succeït i què podem fer. Sabem que les comunitats afectades necessitaran aliments i accés a aigua neta. Oxfam està preparant avaluacions per poder calcular la magnitud del desastre i determinar quin tipus de resposta es pot necessitar, si es demana ", segons la portaveu de l'organització.

Quartermaine ha explicat que Oxfam, a través de les seves organitzacions associades locals, està ben preparada per poder mobilitzar-se ràpidament després del segon tsunami a la regió en els últims tres mesos.

"Oxfam, a través de les seves organitzacions sòcies i la seva resposta humanitària, ha arribat a més de 100.000 persones a Sulawesi amb ajuda humanitària, com ara la distribució de més de 17,000 kits d'higiene, la construcció de desenes de lavabos, així com canonades i punts de distribució d'aigua ", ha conclòs la portaveu d'Oxfam.

Nota per editors/es:

Per realitzar donatius aquí