19/10/2018

La 16a edició de la proposta educativa en línia Connectant mons, està dedicada al coneixement i l’anàlisi crítica del sistema de drets socials, així com a les situacions d’injustícies i falta d’equitat en l’accés a aquests.

Proposta educativa online internacional CONNECTANT MONS

• Ya están abiertas las inscripciones para una nueva edición de la propuesta educativa de Oxfam Intermón
Novetat: ara partir dels 3 anys

Acabar amb les desigualtats econòmiques, polítiques i culturals a través de la millora en l’accés i el gaudi dels drets socials és un dels objectius de desenvolupament sostenible que la comunitat internacional s’ha marcat per fer front als reptes que planteja el nostre món i la nostra societat.

Construir una realitat més justa, equitativa i sostenible a nivell econòmic, polític i cultural és responsabilitat de totes les persones i per a això, cal una educació que valori i promogui coneixements i actituds que facilitin el compromís actiu de la ciutadania en la lluita contra les desigualtats i injustícies fomentant accions i conductes transformadores.

La 16a edició de la proposta educativa Connectant mons –impulsada per Oxfam Intermón–, està dedicada al coneixement i l’anàlisi crítica del sistema de drets socials, així com a les situacions d’injustícies i falta d’equitat en l’accés a aquests.

Durant les 12 setmanes de treball col·laboratiu en línia, els participants i les participants en aquesta proposta educativa abordaran la temàtica com un procés constructiu i vivencial i, a través de diverses activitats de reflexió, investigació i debat, els permetrà tancar l’edició amb propostes de participació per a la defensa dels drets socials. Es comptarà també amb una guia d’Aprenentatge i Servei (APS) perquè els centres educatius que ho desitgin puguin ampliar l’activitat amb una intervenció en el seu entorn.

Connectant mons és una proposta oberta a la participació de nens, nenes i joves dels 3 als 17 anys d’edat, amb un acostament a la temàtica i activitats adaptades a cada una de les edats dels participants.

Les inscripcions estan obertes fins a l’11 de gener i l’activitat amb l’alumnat començarà –a través d’una plataforma d’accés restringit en línia– el 14 de gener fins al 7 d’abril de 2019. El professorat participant podrà accedir a la plataforma a partir de l’1 de desembre 2018, per conèixer les diferents etapes de l’activitat dirigida a l’alumnat i descarregar els materials de suport.

Més informació i inscripcions a la web del projecte: www.conectandomundos.org