04/12/2017

Oxfam Intermón llança un vídeo per agrair la tasca de més de 1.600 persones voluntàries

(c) Eva García Valero

Estudi de gravació-oficina a Sabadell (Barcelona). Marie Paul entrevistada pel “gestor tributari”.

(c) Eva García Valero

“Doncs, la veritat, guanyes molt més que jo”. Així acaba el vídeo homenatge que Oxfam Intermón ha llançat avui, 5 de desembre, Dia Internacional del Voluntariat, i que ha dedicat als seus més de 1.700 voluntaris i voluntàries per mostrar i agrair la seva tasca. https://youtu.be/dTPbvfUV6w4

En la peça audiovisual, 12 persones voluntàries de l’organització se sotmeten a l’interrogatori d’un gestor tributari fictici, interpretat per l’actor Jep Barceló, que els pregunta quins beneficis els aporta la seva tasca altruista. Uns beneficis que, de ser inclosos en una declaració de la renda, no tributarien en cap cas.

“Hem fet aquest vídeo perquè volíem ensenyar que hi ha persones que es mouen per valors com la solidaritat i que això els reporta molts beneficis. Perquè hi ha coses que tenen valor i no pas preu”, ha dit en Santi, responsable del Programa de Voluntariat.

El voluntariat, peça clau en l’organització

Els voluntaris i voluntàries de l’ONG desenvolupen la seva tasca en les 33 botigues de Comerç Just i 9 de Segona Oportunitat en equips d’Acció Ciutadana i en diferents tasques i projectes en les 7 seus i 36 comitès repartides per tot el territori espanyol.

En el vídeo, el voluntariat explica que, a més de contribuir a la lluita per un món sense pobresa dins d’Oxfam Intermón, rep molt, tant a nivell personal com professional.

“En el pla professional, he après a estar fora de la meva zona de confort: treballar en una botiga de roba, amb gent de totes parts del món”, explica Marie Paule Saki, voluntària de les botigues Segona Oportunitat de Barcelona, qui, a més a més, ha après el castellà gràcies al seu voluntariat.

En Gabino Sánchez, voluntari activista des de fa anys, argumenta que com a professor d’Economia, aquest voluntariat li “ha permès adquirir els coneixements i la experiència per poder ensenyar una economia més humana, plantejada en termes de justícia social i mediambiental”.

En Cristopher Zahonero ressalta de quina manera ser voluntari l’ha ajudat a “reforçar la seva autoestima i tenir millor cura de les relacions socials”. “I, m’ha obert una porta al camp professional de les ONG, desconegut per mi fins ara, i pel qual vaig avançant professionalment en l’actualitat”, afegeix.

El voluntariat, una força motora per a Oxfam Intermón

L’equip de voluntariat d’Oxfam Intermón està format per 1.689 persones que de manera estable aporten els seus coneixements i dedicació a l’organització. A més a més, compta amb un voluntariat que dona suport de forma puntual. En aquest sentit, a Trailwalker i d’altres esdeveniments esportius similars van participar-hi, el passat exercici, 602 persones voluntàries. També hi col·labora un equip de 120 persones traductores voluntàries. L’equip de voluntariat, al qual s’hi van incorporar el 2015-16 673 persones, té una ràtio de permanència en l’organització de 3,3 anys i una mitjana d’edat de 50 anys.

El treball d’aquest equip ha permès l’atenció de més de 160.000 persones a les nostres botigues i la realització de 1.187 actes públics i de carrer.

Disponibles entrevistes amb les persones voluntàries que surten al vídeo.

Videos:

Imatges: https://oxfam.box.com/s/izc47kl35ehzyxoenki0fo8pnti9umv7

Més informació sobre voluntariat a Oxfam Intermón: voluntariat.OxfamIntermon.org

Contacte per a mitjans

Mónica Santafé Montanero